Selv om der kun var tale om en beskeden mereffekt på 6 hk (1200 De Luxe fik 34 hk i 1960), så kunne boblen nu bevæge sig over de 100 km/t uden det store besvær
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet.
Doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi.
En ny og kraftigere Type 113 blev præsenteret i 1965. Udover en større motor var der dog ikke tale om de store ændringer, for 1300 var identisk med 1200 De Luxe.
Selv om der kun var tale om en beskeden mereffekt på 6 hk (1200 De Luxe fik 34 hk i 1960), så kunne boblen nu bevæge sig over de 100 km/t uden det store besvær, også selv om der var modvind. Drejningsmomentet var nemlig øget væsentligt, hvilket gav bilen en langt bedre kørselskomfort.
I årene efter introduktionen af VW 1300 kommer nogen af de mere markante ændringer på boblen. Blandt andet får den i 1966 et knæk på bagklappen, så nummerpladen nu står næsten lodret, og året efter bliver også lygterne ændret, så også de står lodret. 6-voltssystem ændres til 12 volt i 1967 i 1300 modellen, mens 6-voltsanlægget fortsætter i 1200 modellerne. For at forbedre udsynet bagud, bliver den firkantede bagrude større i 1968, som igen gøres større i 1971.Fra 1969 tilbydes 1300 med automatisk gearkasse.
Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Kaefer Typ1 1300 Limousine 1966
Kaefer Typ1 1300 Limousine 1967
Bilen blev produceret fra 1965 til 1975. Der blev i alt produceret 2.726.154 eksemplarer af VW 130
Platform med centralrør. Motor bagtil, baghjulstræk
4-cylindret luftkølet boksermotor på 1.285 ccm, 40 hk ved 4.000 omdrejninger pr. minut, kompressionsforhold 1:7,3, maksimalt drejningsmoment 94 Nm ved 2.000 omdrejninger pr. minut, 4 trins manuel gearkasse
0-100 km/t på 28 sek.
Topfart 127 km/t
Egenvægt: 780 kg
Længde: 4.070 mm
Bredde: 1.550 mm
Højde: 1.500 mm
Ikke den mest eftertragtede model, men den større motor gør bilen mere anvendelig til hverdagsbrug. Modellerne efter 1968 har større bagrude, hvilket forbedre udsynet betragteligt.
Modelårene 1965 – 1966 med skrå lygter og helt skrå bagklap er det mest efterspurgte.